vizual za epromet link

Ilustracija digitalnog kljuća

e-Usluge Grada Supetra temelj su na kojem počiva čitav koncept Smart City Supetar.

 

 

 

U trenucima kada sve više sugrađana koristi dostupne e-Usluge i tako rješenja prima na e-mail umjesto odlaska u Gradsku upravu, čitavi projekt počinje dobivati svoj temeljni smisao. Smart City, zahvaljujući svim tehnološkim, a posebno internet mogućnostima, građanima kroz implementaciju brojnih pogodnosti za cilj ima maksimalno ubrzati i olakšati brojne svakodnevne procese. Najvidljivije su trenutno, naravno, mogućnosti upravo e-Usluga, a koje su tek početak potpunog osuvremenjivanja i modernizacije Supetra.

No, što je pametni Grad sam po sebi i koje su njegove prednosti naspram „običnih“ gradova?
Činjenica je da u vremenu kada nam tehnologija omogućava gotovo pa nezamislive stvari, sve više gradova nastoji te mogućnosti iskoristiti za vlastiti razvitak. Upravo je mogućnost da tehnologija umjesto ljudi rješava probleme i ubrzava procese u gradu i temelj svakog Smart Cityja. Grad Supetar to je prepoznao vrlo rano i pravovremenim djelovanjem već je građanima omogućio da na najlakši način, i to putem aplikacije i/ili službene gradske web stranice, jednostavnim ispunjenjem obrazaca primaju rješenja koja su im potrebna, a čime je postao prvi otočni grad koji je implementirao usluge koncepta Smart City.

“Zbilja sam ponosna što smo uspjeli ostvariti prvi od mnogih zacrtanih ciljeva vezanih uz Smart City Supetar. e-Usluge već daju rezultate, a to vidimo i po izjavama i reakcijama zadovoljnih građana koji koriste njihov puni potencijal. Sukladno tome iznimno me veseli i činjenica da smo sugrađanima osigurali maksimalnu sigurnost što se tiče ikakvog fizičkog kontakta jer nema potrebe da dolaze u Gradsku upravu, a što je zapravo pozitivno i za same djelatnike zbog znatno smanjenog broja ljudi s kojima dolaze u kontakt”, objasnila je situaciju gradonačelnica Supetra, Ivana Marković.

Pametni grad bazira se na ideji da građani sami stvaraju grad, odnosno, da korištenjem usluga imaju grad po idealnoj mjeri za svakog čovjeka. Samo neke od značajki koje pametne gradove razlikuju od običnih jesu aplikacije za najrazličitije životne situacije, kao što su primjerice aplikacije koje prepoznaju prazna parking mjesta ili prometnu gužvu kao i aplikacije koje mjere kvalitetu zraka i vode. Sukladno tome, Grad Supetar za početak je, osim digitalizacije gradske uprave koja je već pokrenuta, za cilj postavio i uvođenje aplikacije za trajektni promet, a koja će pomoći da se smanji gužva u trajektnoj luci tijekom ljetnih mjeseci. Aplikacija zahtjeva postavljanje šest novih kamera, uz korištenje postojeće dvije, a koja će uživo prikazivati sadržaj s kamera, trajektni red plovidbe kao te digitalni semafor na kojem će se prikazivati količina gužve u luci. Na taj će način putnici puno jednostavnije planirati svoje putovanje te će znati koje je idealno vrijeme za dolazak u luku kako ne bi svoj godišnji odmor proveli čekajući u gužvi.

Ovakvim aplikacijama i mogućnostima koje nudi građanima, Grad Supetar postao je ravnopravan puno većim hrvatskim gradovima, kao što su Rijeka i Zagreb, ali i svjetskim gradovima poput Barcelone u kojoj semafori prepoznaju ambulantna kola i omogućavaju im brži prolazak, bez mogućnosti stvaranja opasnih situacija.

Ova web stranica koristi kolačiće

Ova web stranica koristi kolačiće radi što boljeg iskustva posjetitelja stranice. Klikom na poveznicu 'Informacije' saznajte više o kolačićima. Klikom na poveznicu 'Prihvaćam' potvrđujete prihvaćanje kolačića na ovim stranicama.